Börjat!

Nu har skolan dragit igång och jag tycker att det är skönt att få göra lite igen. Jag har nästan längtat efter att få öppna böckerna och känna "pluggsuget" igen, och pluggsuget känner jag faktiskt.. tro det eller ej =)

Det händer inte så mycket annat i mitt liv faktiskt.. därför är denna blogg ganska tråkig att läsa.. =S

Nu ska jag kolla om min mat är klar.

Receptet är detta:

Torsk i folie med kryddsmör

400 gram Hokifilé eller torskfilé

500 gram wokgrönsaker

0,5 dl persilja

40 gram smör
0,5 msk curry
1 tsk citronsaft
1st vitlöksklyfta
salt och peppar

Värm ugnen till 200°C. 
Smörj 4 bitar aluminiumfolie med smör, fördela grönsakerna och krydda. 
Lägg de tinade fiskfiléerna ovanpå, salta och peppra. 
Rör samman kryddsmöret och fördela det på fisken. Vik samman till paket och tillaga i ugn ca 40 minuter. Du kan också lägga paketen på grillen. 
Servera rätten med kokt, pressad potatis.


Jag körde denna gång utan wokgrönsaker och sen hade jag ingen persilja hemma.
Till fisken har jag färskpotatis från stugan i Dalarna. UNDERBART GOTT!! =D

Prova gärna receptet! Smaklig måltid!


Kommentarer
Postat av: Therese

Åå, den där firren lät god! :) Nu längtar jag till vårt fylleslag.. ;) Kommer bli galet roligt!

2010-09-04 @ 19:02:43
URL: http://tessansorangeri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0