Man lär sig nåt nytt..

..varje dag..
Igår lärde jag mig iaf två saker, eller tre..

Jag fick verkligen uppleva vad tentaångest är för något. För den ångesten jag hade igår vet ja inte om man kan sätta ord på.. satt mest i min ensamhet och grät floder.. Dagen igår kändes verkligen piss.. Visst, folk säger att dom har tentaångest.. men jag lovar, ni vill inte uppleva det jag upplevde igår..

Det andra jag lärde mig var hur man tröstäter, och jag kan inte påstå att jag mådde bra efteråt. Ändå fick jag inte i mig så mycket. Det blev en lövbit med pommes till middag och chips till kvällen. Jag höll verkligen på att spy.. men jag tror det också hade med ångesten att göra. Det var ingen bra kombination kan jag lova.. Jag var verkligen körd ner i botten.

Det tredje jag lärde mig var (vilket jag iof redan visste) var att jag Plupp är en underbar vän!! Hon ringde och pratade med mig och lät mig prata.. Man märker att hon verkligen bryr sig!! Sen fick jag prata med hennes 2 systrar, hennes pappi och hennes mammi!! Dom är så underbara allihopa ;)
I morse fick jag ett sms från Plupp och hon får mig att le innan jag ens klivit upp ur sängen!!
Du är GULD värd för mig vännen!! Jag är så glad över att ha dig som vän!!

Jag har setat länge (veckovis) och funderat på vad jag ska göra med mitt liv. Om jag ska plugga klart, flytta "hem", vill jag det här?, ska jag jobba med det här hela livet?, ska jag var så långt ifrån alla "mina"?, tänk om det händer nåt när jag inte är nära.. osv..

Så lägger man ihop 1+1 så kanske man kan fundera på om jag har tentaångest eller livsångest eller om det är nåt fel alls? det har hänt för mycket på sista tiden för att jag ska känna mig trygg med allt runtomkring..

Jag skriver inte detta för att folk ska tycka synd om mig, utan för att mina kompisar/vänner ska förstå varför jag inte riktigt har varit mig själv den sista tiden.

Sen har det kommit upp en sak till på tapeten som ska kollas upp.. Det blir intressant, men ännu ett beslut att få beslutsångest över =P hmm.. varför slutar så många ord på ångest?? =/

Nej, nu ska ja fixa lite.. äta och se om jag kan plugga lite utan att må dåligt =P




<3 Mag!! Du finns där för mig och du får mig att må bra!! <3


<3 Plupp!! Du är BÄST!! Du får mig alltid att le och skratta!! =) <3


Jag Älskar Er båda, oerhört mycket!!


Kommentarer
Postat av: Plupp

Åh vad fint du har skrivit. Jag blir helt tårögd! =)



Puss på dig vännen! =) och kom ihåg, det hade kunnat vara värre. ;)



Jag håller världens största tumme nu inför tentan. Du FIXAR det här! SÅKLART!!



Kram!

2009-10-17 @ 23:30:44
Postat av: Tessan

ångest suger. Elinore rules! :)

2009-10-21 @ 09:24:23
URL: http://metrobloggen.se/teess

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0