Återigen i Dalarna och Ryssum!!

Jag sitter just nu i "mammas" soffa oh gäser medans hon galopperar i trappen..
Idag har vi (läs Linda) varit i stallet och fixat lite.. Mockat, släpat hö och gjort fint..
Närvi (hon) var klar(a) med det så tog vi Fiffi med oss och gick en promenad.. den började på en liten stig i skogen, som senare lev till ett skoterspår.. Sen kom vi upp på vägen och gick på den ca 100m.. sen gick vi av vägen och skulle gå på en stig i skogen (jag lovar, det är en stig där på sommaren).. Nu var det dock ingen som hade gått där.. förrutom Her Älg och hans vänner rådjuren.. Så vi pulsade med snö upp till knäna medans Fiffi-fnört hoppade slalom i mina fotspår.. Det var jobbigt kan ja lova.. och det var inte en kort bit heller... Men underbart när vi äntligen kom upp på vägen igen..
Efter det så satte vi oss i soffan och kollade lite på tv och jag vilade gonen lite ;)

Nu kom Helena.. så nu ska ja vara lite social med moster!!! ;)

Puss på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0